"Fordítsuk figyelmünket az emberre. Az ő sorsa legyen a fő szempont mindig, minden technikai törekvésben.” - Albert Einstein

2014. július 12., szombat

Felvételi info

Július 10.-én lejárt a dokumentumfeltöltések és sorrendmódosítások határideje. Innentől kezdve karba tett kézzel várunk, hogy kiderüljön felvettek-e minket vagy sem. Kicsit utána olvasgattam az ideji jelentkezésnek és megdöbbentő módon az orvosi és egészségtudományi karokon valószínűleg nőni fog a ponthatár. Mivel a tavalyi évhez képest jóval többen jelentkeztek ezekre a szakokra. Valahol több mint 5-szörös túljelentkezés van (SE-Fogorvosi).
Ez úgy gondolom érhető. Tavaly behozták a kötelező két emelt szintű érettségit (biológia és fizika/kémia), amire a tavalyi jelentkezőknek csak egy évük volt felkészülni. De azok, akik idén jelentkeztek már két éve tudják, hogy emelt szintűzniük kell két természettudományos tárgyból. S akiknek tavaly nem sikerült ezen okokból a felvételi, azok idén újra próbálkozhatnak már felkészültebben.
A Semmelweis Egyetem gyógyszerészképzésére idén 568-an jelentkeztek, ebből 159-en jelölték első helyre. Tehát ez kb. 3 és félszeres túljelentkezést jelent. Az egyetem ezen szakának kapacitása 120 < 160.
Most már elkezdtem kicsit aggódni, hogy vajon elég lesz-e a pontom ha ilyen durva a helyzet. De reménykedjünk a legjobbakban! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése